Millesgården och bowling



Igår var jag på Millesgården (där jag aldrig vart förut - otroligt nog!). Det var otroligt varmt så för varje steg man tog så kändes det som man skulle svimma =(. Hjärnan funkar inte riktigt i värmen...

Fikade lite för att återställa vätskebalansen och det var skönt i skuggan, men så fort man kom ut i solen så blev det lika jobbigt igen... Tur att man inte bor i Afrika ;). Har vart där och det är riktigt jobbigt, klibbigt både natt och dag.

Knallade över Lidingöbron tillbaka till Ropsten, en härlig promenad med lite fläktande vind.

Senare på eftermiddagen var jag och sonen och bowlade. Det var inte direkt nån trängsel där, ett gäng förutom vi. Personalen var uttråkad, så de stod och spelade oxå när vi kom. Men då fick de jobba lite när vi kom ;).

Sonen vann förstås men jag var inte så långt efter den här gången. Han ledde stort i halvlek men jag knappade in bra på slutet, då han gjorde sämre ifrån sig. Vi spelade bara tre serier, orkade inte mer. Det var väldigt svettigt där oxå kan jag säga. Man blev minst lika svettig där som ute... Om det var aktiviteten eller värmen vet jag inte. Hungriga var vi efteråt och tog en promenad till McDonalds. Det är extra gott att gå på McD efter ett bowlingpass...

Ha en skön semester ni som har det. Själv ska jag börja jobba igen på måndag  =(.
vason


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0