Regnet det bara öser ner...

stackars alla dem som har semester =(.

Själv lämnade jag cykeln hemma idag eftersom det regnade redan på morgonen. Jag kände igår att cyklingen gjorde mig lite piggare så jag hoppas verkligen att det inte regnar nåt mer den här veckan, utan att det får regna av sig nu. En arbetskamrat till mig sade att de hade fått 50 mm regn sedan igår - och det är ju sanslöst mycket!!!

Min son, som är ledig, har det långtråkigt hemma. Inget kul att gå ut i detta väder. Han pysslar om Dumle som har tappat framtänderna... Det såg vi igår, stackars krake... Humle har blivit av med en framtand... Undrar om vi gjort nåt fel, gett dem fel sorts mat eller nåt? De kanske inte har tillräckligt att gnaga på?

De äter i alla fall. Köpte barnmat igår som vi lade i en skål och de äter. Vindruvor, banan, jordgubbar har de oxå fått.

På jobbet är det relativt lugnt, det märks att det är semestertider. Främsta anledningen är nog att alla chefer är lediga... och vi arbets(råttor) får dansa på borden, eller i varje fall arbeta ifred.

Vips så kommer denna första arbetsvecka att vara väck och sen blir allt som vanligt igen... Om en månad har man glömt att man hade semester ;).

vi hörs,
vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0