Arvika och Rackstad

På förmiddagen kom grannen på en fika. Vi visade upp mössen och höll på att skrämma iväg henne! Det gick bra så länge de var på behörigt avstånd men såklart de ville springa fram och nosa - så nyfikna som de är ;). Vi fick ta in dem i buren ganska snart.

Senare var vi iväg till stan för att handla. Sonen och jag var i Zoo-affären medan morsan var på banken. Vi var lite lata, så vi käkade på McDonalds. Gott när man är hungrig =)

På vägen hem var vi på Rackstads hembygdsgård och tittade på konsthantverk. Mycket fint var det där. Höll på att köpa ett par lotter i ett konstlotteri men drog mig ur när jag hörde att dragningen skulle vara den 31 oktober. Så länge vill vi inte vänta.



På kvällen, efter lite fika, började jag pilla i rabatten igen. Grävde upp ytterligare en stor tuva men där under kryllade det av humlor eller vad det är. Kastade snabbt tillbaka den... Tänk om, tänk nytt. Det gick nog inte att gräva precis där. Jag satt dessutom nästan precis i en myrstack, blev rätt biten =(. Alltså flyttade jag en bit åt sidan och grävde där istället. Hittade en akleja gömd bland allt gräs. Den fick en ny, lite finare plats att stå på.

Morsan fick blodad tand, så hon gick på andra sidan och började gräva upp en stjärnflocka alias "Linnés döttrar" som hon flyttade fram till en lite mer framträdande plats. Mitt i buskaget hittade hon en hallonplanta som vi flyttade ut i gräsmattan vid sidan av huset. Kanske blir det hallon nästa år?

vason med gröna fingrar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0