Nytt vardagsrum

Idag hängde jag upp nya panelgardiner i vardagsrummet. Tyckte det behövdes för att matcha mina nya fina blommor.


Köpte fyra olika gardiner i olika färger igår, svart, grått, rött och vitt. Är barnsligt förtjust i rött och har mycket rött i lägenheten redan så den röda gardinen gick bort, det blev helt enkelt alldeles för mycket... Den vita var inte heller så bra utan kombinationen svart och grått kändes bäst. Var och köpte en panelgardinstång, en dubbel, som var 3,80 lång. Trodde det skulle räcka, men det gjorde det inte. Det skulle behövas en över 4 meter lång. Tänk om, vad skulle jag göra? Hade fått en idé att ha stång hela vägen över alla fönster och balkongdörr och nu gick det inte...


Var i alla fall en sväng tillbaka och hittade en likadan stång (enkel) som jag redan hade, fast längre. Skulle det gå att skarva? Hem igen, ta ner stängerna och kolla. Jo visst skulle det nog gå att skarva. Gick tillbaka och köpte stången. Satte upp den nya (väldigt) förlängda stången. Phu, 4,5 meter lång... =D


Fållningen var det som var tristast och tog lite tid men slutresultatet blev väldigt bra! Värt varenda minut av arbete...


Så nu har jag ett helt nytt vardagsrum!


nöjd vason


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0