Byta namn till Flodquist?

Jag är inne på samma tankar som syrran angående namnbyte. Men det är ett stort steg att byta namn, leg, pass, körkort (som inte just jag har - men ändå) måste bytas. Osv. Det måste tänkas igenom noga...  Men det är lite frestande att byta namn, undrar hur det skulle kännas? Blir man en annan person? Identitetskris?

Jag heter redan nu annorlunda än mina barn, så där spelar det ingen roll, men jag har ju alltid hetat samma sak. Inte bara syrran har funderingar på att byta namn utan även morsan. I sådana fall skulle det bara vara brorsan och jag kvar i den Anderssonska grenen av släkten. Och hans fru då och framtida barn givetvis... Ett stort beslut att ta.

En framtida Flodquistare?
vason


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0