Olycka i rulltrappan och Japanmat

I dag hände en riktigt ruskig sak i en rulltrappa någonstans i Stockholm, spelar inte så stor roll var det var nånstans. Allt gick bra men det kunde ha blivit kaos...

Jag var på väg ner, bakom en familj med barnvagn. Rulltrappan var full av folk och jag stod väl kanske lite för nära, bara två eller tre trappsteg från familjen.

I alla fall, i slutet av trappan precis när de skulle kliva av, så fastnade barnvagnen på sniskan... Det var en riktig rysare kan jag säga. Hon som styrde barnvagnen höll på att ramla. Jag stod nästan och hoppade för jag hade ingenstans att ta vägen. Framåt var rakt över vagnen =(. Det var fullt med folk bakom oxå som kom närmare. I sista stund fick jag tag i handtaget, på kanten och lyckades räta upp vagnen =D.

Jag var alldeles skakis efteråt... Det kunde ju ha gått riktigt illa...

Till middag idag blev det Nudelsoppamix från boken Korea & Japan, sid 53. Hittade inget recept på nätet, men det var gott =D. I morgon blir det Yakiniku med renskav från samma bok.

Ha en trevlig kväll.
vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0