Grönanpremiär

I går tog vi arslena ur vagnarna ;) och begav oss till Grönan. Det blev en helkväll (ja, vi kom inte dit förrän 16-tiden) och vi var kvar tills de stängde... I början var det fasligt mycket folk där, och fullt på bänkarna framför scenen. På kvällen skulle sommarkrysset sändas därifrån.

Det var jag, syrran och de flesta av våra barn som skulle ha en så skön kväll på Grönan... De två yngsta barnen (små och små, tonåringar är de allt) förseddes med varsitt åkband och vi vuxna (två gamla mammor och ett vuxet barn) bänkade oss på restaurangen, på uteplatsen vid vattnet, med varsin öl och cola. Femkamp skulle vi ha och det krävdes lite planering... De yngsta barnen skulle bara åka lite medan vi bara satt och tog det lugnt ett tag...

Rätt var det var förmörkades himlen och den öppnade sig totalt =(. Ett av de värsta skyfall jag varit med om sköljde över oss... Några blixtar lyste också upp himlen. Allt avstannade en stund, repetionerna från stora scenen tystnade. Våra barn hade kommit strax före väderomslaget och vi satt hopträngda under markiser som hotade att rämna =(.

Efter sisådär en 10 minuter till en kvart avtog det plötsligt och t.o.m. solen tittade fram igen =). Tillsammans med barnen planerade vi nu hur vi skulle lägga upp kvällens aktiviteter. Femkampsmedaljer gicks för att inhandlas. Först skulle vi göra två grenar, sedan åka lite (vi som enbart hade några åkkuponger var) innan vi tänkte gå och käka. Till slut skulle vi göra de sista grenarna...

För första gången i mitt liv åkte jag berg-och-dalbana! Det var en riktig bedrift, tycker jag =D. Det var väl rätt så jobbigt att flänga hit och dit, förstår inte riktigt tjusningen med det =( men betyget blev hyfsat trots allt! Ska nog göra om det nästa gång ;).


Lite kul var det i alla fall ;) tyckte syrran och jag (i rött)!!!


Syrrans dotter och min son! Syns att de är vana åkare...


Fritt fall, lite skraja?

Klockan ett på natten kom vi trötta hem, det var en härlig dag =D.

/vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0