Lockpris på bostadsmarknaden

Var och kollade på en lägenhet i västra Stockholm i söndags. Lägenheten, en normal trea, ligger vid en hårt trafikerad väg, därav kanske det låga utgångspriset tänkte jag. Det kunde ju oxå vara så att det var omfattande renoveringsbehov... fast det framgick ju inte nånstans i annonseringen.

I själva verket var lägenheten i väldigt bra skick, dock låg den ju vid den hårt trafikerade leden. Det var väldigt många som var på visningen, kö för att komma in, kö för att komma ut. Kan det ha varit 30 stycken samtidigt som vi?

Tänkte jag skulle kolla budgivningen, är inte själv med i budgivningen, men är väldigt nyfiken på resultatet. Just nu ligger budet 34 % över utgångspriset! Och det lär ju stiga ännu mer innan det är färdigt. Snacka om lockpris =(.

Återkommer om detta...

/vason


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tjenare - snygg blogg du har fått till. Behöver också göra lite nytt så småningom när tid finnes. Måste nog be dottra om hjälp.



Håller definitivt med dig om det du säger om lockpriser - den aktuella mäklaren är väl inte värst tycker jag. Nu är budet 2 520 000 kr, huj snart en miljon högre än utgångspriset. Det ser inte bättre ut än att du har rätt....

2009-06-10 @ 23:09:19
Postat av: Vason

Tackar ;) Ja, jag kommer att ändra den lite till och från nu, när jag vet hur man gör...

2009-06-11 @ 15:57:33
URL: http://vason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0