Rodd i Öjenässjön

Dagen har varit en riktig äventyrsdag, mycket kroppsarbete ;). Vi var med till min mosters sommarstuga i Myre. Jag har varit där 1966, men kommer inget ihåg av det =(.

Vi sjösatte båten, hjälpte till att ställa ut ljugarbänken längst ut på berget, finfin utsikt när man sitter där ;).

Efter allt arbete en fika på verandan. Till slut tog jag och Ertan båten till en vik 700 meter bort, närmare vägen till.



Stugan byggd 1965 - samma härliga år som jag föddes!


Underbar utsikt =D.

Innan roddturen gick vi runt och inspekterade skador som bävrar (många bävrar finns runt omkring) gjort. Mäktigt! Kanske inte så kul för Karin som bor där =(. Hon plastade in träden närmast huset för att säkra för bävrarna...


Ser ut ungefär som i våran gerbilbur, fast MYCKET STÖRRE...


De försöker fälla träden ner i vattnet...


...men ibland misslyckas de...


Här är sträckan vi rodde, med början uppifrån, vid huset, och ner till viken.



Jag började ro...


...sedan bytte vi under stor dramatik och Ertan tog över!


Lite sköna vattenvirvlar =)


Sist, men inte minst, båten!

/vason och ertan i myre


Kommentarer
Postat av: Inte Ertan

KALLA MIG INTE ERTAN!!!!!!!!!

2009-06-25 @ 01:02:35
Postat av: vason

Nej, jag ska inte kalla dig ertan. Du får heta E istället ;)

2009-06-30 @ 01:05:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0