2009-09-09

Siffran 9 är min lyckosiffra =). Har ju inte skrivit på ett tag, har inte just haft inspiration eller lust. Men idag hoppas jag att det blir min lyckodag ;).

I måndags var jag och exet och kollade på boende till vår 16-årige utvecklingsstörde son. Vi begav oss ända till Järna, till Antroposoferna, en spännande resa att komma dit och verkligen spännande att se hur det var där =).

Det var ett riktigt guldställe, ett eldorado för den hantverksintresserade! En lugn miljö var det också...

Tyvärr var skolan lite för "stor" för vår son, tror jag. Svårt att veta om det är värt att prova, för att sedan flytta honom igen =(. Han har svårt för förändringar, inte som jag - som glatt hoppar från det ena till det andra ;)

http://www.saltaby.se

Vi fick även tips på ett litet mindre ställe som kanske skulle passa sonen lite bättre, men som ligger ännu längre bort. Frågan är hur mycket man tror att han kommer att kunna utvecklas... Ska vi hjälpa eller stjälpa honom?

http://www.ekgarden.info

Kram alla vänner,
lovar att snart skriva igen.

vason


Kommentarer
Postat av: Baker Queen

Tufft beslut ni har framför er.

2009-09-12 @ 12:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0