Tråkigt att laga mat...

...men idag tog jag lite vad jag har och joxade ihop i ugnen. Det vart riktigt gott ;). Kycklingklubbor, väl kryddade med örter, paprika, peppar, salt. Lade i en form tillsammans med körsbärstomater, äpple och ringlade lite olja över. Bakade rosmarin- och vitlökskryddad klyftpotatis samtidigt, det var ju jättesmidigt och inte behövde jag handla nåt heller, hade ju allt hemma =).

Det känns som jag lagar samma rätter hela tiden, lasagne, fiskgratäng, laxpudding, stuvade makaroner och köttbullar / korv etc. etc. Jag behöver lite inspiration att lära mig laga nya rätter utan att det tar halva kvällen... Ska ta och anmäla mig till matlagningskurs, tror jag!

Nu kom jag på en rätt som det var länge sedan jag gjorde, strömming med potatismos! Det är ju så himla gott, lite bökigt att panera bara, slabbigt med äggen, mjölet och ströbrödet. Och jag är inte helt säker på att sonen skulle bli jätteförtjust i det heller nuförtiden... Men det ska jag göra nån dag.

Sen, när kissen kommer tänkte jag faktiskt köpa ett fiskespö och gå ut och meta. Han ska få lära sig hur en fisk ser ut ;).

God afton / vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0