Kattutställning

Idag var jag i Järna ishall och kollade på en utställning! Det var riktigt intressant... Resan var förstås lite dryg, speciellt när jag skulle dit, men sedan var det inte så långt att gå från stationen, bara några hundra meter =)

Jag pratade lite med en av arrangörerna från CCC (City Cat Club) och hon berättade lite hur det går till, mycket intressant ;). Allt från bebiskatter (12 veckor till 10 månader) till huskatter ställdes ut, i en mängd olika klasser. Avelskatter, uppfödare, fyra olika kategorier katter efter kort- långhår etc., kastrater, okastrerade osv osv...

Bur efter bur efter bur i långa rader men det var inte så stort som jag hade tänkt mig och det var relativt tyst! Hade föreställt mig ett kakafonium av kattjamande, men de flesta låg faktiskt och sov i sina burar. En och annan jamade lite förskräckt förstås men det kanske var första gången för dem...

Stol och förtröelse är ett måste att ta med, kanske kaffe oxå ;). Det var långa väntetider...

Jag köpte lite småsaker också (såklart!) en kattbädd i tigerrandigt tyg, en mat-/vattenskål som ser ut sm en gigantisk låg tekopp... En sprayburk för att ta bort kisslukt (kan behövas sedan Sixten kissade i min säng!) och tre små tygräkor med kattmynta i =). Räkorna var så söta, kunde verkligen inte låta bli att köpa dem fast de inte var gratis direkt =(.

Här är lite bilder, inte bästa kvalitet och inte så många...




En liten DRX-bebis men det syns knappt...



Nu ska jag gå med i kattklubb och börja planera för utställning. Inte minst för att få träffa kattmänniskor! Jättekul var det att gå och kolla =D.

Kram / vason


Kommentarer
Postat av: Ulrika Isberg

Kul att du går i utställningstankar=))

De där räkorna va ju för söta, jag hade garanterat inte heller kunnat motstå dessa:-D

Kramis/

Ullen

2010-08-15 @ 22:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0