Pälsen tätnar

Rexkatter har en tendens att ha lite tunnare pälskvalitet och mina kissar var väl inte så välpälsade när de kom hem heller =(. Speciellt Gordon var "naken". Men nu ser man att de börjar "ulla på sig". Iggy börjar bli en riktig krullis igen och Gordon är snart där Iggy var "i början". 

Hörde av en arbetskamrat (som också har devils - som hon kallar dem) att pälsen inte är färdigutvecklad förrän katten är runt två år... Så de kanske blir jättelurviga ;)

Det mest positiva är att Gordon mer och mer liknar den katt han är och inte lika ofta misstas för en hund =(. Fast jag vet ju att han är en kisse och det är nog för mig =). 

Just nu är de i lektagen, kan inte sitta stilla alls! Vi var och köpte en lektunnel (lång - inte den korta sladdriga jag köpte (dyrt) i zooaffären) som de gillar skarpt ;). Relativt billig var den också! Golven blir mer och mer belamrade med allehanda prylar... man kan undra vem som bor här mest?

I går fick jag bekräftat att jag blivit medlem i Art DeCo, så nu ska jag kolla utställningar =). Måste beställa burskynke (måste man ju ha ;) Kattbädd har jag ju redan, kanske burskynket ska vara i samma tyg? Eller blir det för mycket randigt? Annars, en färg som skulle kunna passa dem båda, lila, plommon, purpurröd eller liknande.

Jag tänker inte bli fanatisk men vill gärna prova en eller ett par gånger för att se om de gillar det (och jag förstås också!). Det bästa är väl att träffa andra kattmänniskor =)

Nu är det natti natti. Få se om katterna tycker samma sak ;)

Kram / vason


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0