Partiernas ideologier

Viktor hade i hemläxa, att ta reda på alla riksdagspartiers (+ Sverigedemokraternas) ideologier. Vem tror du han frågade? Hela helgen har vi googlat och slagit i uppslagsböcker... För inte kunde jag på rak arm berätta vad alla partier står för...

Jag måste erkänna att jag inte hängt med riktigt de senaste 20 åren, har nog mest röstat på samma parti - år efter år. Det är ju bekvämast så ;). Men nu vet jag i alla fall vad jag INTE ska rösta på... Sverigedemokraterna ligger långt ifrån min politiska uppfattning... Men det var nyttigt att repetera allt, det var ju trots allt några år sedan (1980 för att vara mer exakt) som i alla fall jag lärde mig om alla partier i skolan...

vason <3 <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0