Är katter manipulativa?

Iggy har ett favoritbyte och det är en liten bit ståltråd som är inplastad, du vet - en sån där som håller ihop sladdar och som man får med när man köper elektronikprylar.

Jag sitter vid köksbordet och surfar lite grand med min laptop. Iggy leker med sin lilla ståltråd. Rätt vad det är hoppar han upp på bordet och släpper leksaken mitt framför ögonen på mig. Så klart jag kastar iväg den =). Iggy som ett streck efter, tar den i munnen, upp på bordet, släpper den mitt framför nosen på mig...

Ropar på Viktor. Han kommer, vill såklart också leka "kattapport" och kastar iväg "pinnen". Iggy springer och hämtar. Kommer med den i munnen. Lägger ner den på golvet framför fötterna på Viktor. Kände han på sig att han inte behövde anstränga sig lika mycket för att få Viktor att slänga iväg pinnen? Tycker han att jag är gammal och inte orkar böja mig ner på golvet för att ta upp den? Eller helt enkelt att jag bara sitter vid bordet redan...

Kommer nog aldrig att få reda på sanningen =(.

Kram v och i


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0