Balkongskydd

Idag har jag gjort ett riktigt dagsverke! Drog lite tidigare från jobbet för att hinna åka till byggvaruhuset (noname) i Vällingby för att inhandla virke, kycklingnät etc. till min eminenta idé om ett balkongskydd för de blivande kattisarna...

Jag släpade två lister (1,40 m samt 3,60 m), stålnät samt diverse beslag, skruvar, vinkeljärn de cirka 2 km mellan Vällingby och Vinsta. Var rätt slut av bara den promenaden, varm och svettig. Tänkte att, nu jävlar, måste jag slutföra detta, gick och fick mig en ordentlig middag och sedan fram med sågen ;). Mätte och sågade sedan skruvade och skruvade. Nitade fast nätet med spikpistolen och skruvade fast handtag...

Lägenheten är full av sågspån, avsågade listbitar, avklippta stålnätbitar, skruvar meb det städar jag bort imorgon =). Just nu är jag bara såå nöjd med mitt verk! Mest nöjd med att planeringen och resultatet stämde någorlunda bra ihop. Det var lite trångt att få dit ramen, men det gick!


Kram från en trött vason med plåster på fingrarna

Kommentarer
Postat av: Ulrika Isberg

Ser verkligen kanonfint ut!



Kramisar/

Ullen

2010-07-15 @ 09:09:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0