Iggy, Iggle Piggle och Sixten

Idag kom jag hem med lilla Iggy. Jag har fått gosa med honom över ett dygn innan vi packade ihop oss och åkte hem. Hemresan började med väldiga protester! Iggy jamade, klöste och bet i buren så mycket han orkade i ungefär en kvart. Sedan mer eller mindre somnade han. Det var på bussen han levde rövare, på tåget gick det galant =). Inte brydde han sig om att det var en handfull hundar i samma vagn... Nä, det gick bra =)

Här är bild på Iggy och brorsan Iggle Piggle.

När vi kom hem gick vi förbi syrran för att hälsa på Sixten, född bara två dagar efter Iggy och faktiskt är de rätt lika i färgen...



I början var de väldigt skeptiska till varandra, Iggy väste, Sixten sköt rygg så han blev en liten tussboll! Iggy försökte skjuta rygg men det är lite svårt när man knappt har nån päls ;)

De satt hela tiden och hade koll på varandra men de låtsades inte om det... De satt i varsitt hörn och slickade sig men med total koncentration på den andre...

De var i vart fall tillräckligt nyfikna, de sprang efter varandra - fast på avstånd... Ännu inte redo att leka men det kommer nog nästa gång =).

Sixtens kattlåda passade inte, inte heller maten dög... Inte förrän jag hällde upp maten han kände igen hemifrån iddes han att äta (jo, en kycklingbit gick ner). Jag luktade på de olika torrfodren men inte kände jag någon skillnad ;) Egensinniga katt!

Här är ett par bilder på Sixten också:



Och på Iggy:

De är verkligen lika på nåt sätt, eller hur?

När vi slutligen kom hem slocknade Iggy i Viktors famn ;)

Tack för en härlig dag =D.

/ vason


Kommentarer
Postat av: Ulrika Isberg

Han ser ut att må som en prins där han ligger helt utslagen=))

2010-07-27 @ 21:52:31
Postat av: vason

Ja, han trivdes jättebra där ;)

2010-07-28 @ 13:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0