Katter

Nu är lille Iggy försäkrad! I samma försäkringsbolag som uppfödaren innan hade ;) Kollade lite på försäkringsbolaget jag har nu, vad det skulle kosta att försäkra katterna där och summan skulle bli ungefär detsamma, men de hade ingen särskild kattungeförsäkring, så jag tjänar ungefär en tusenlapp det första året på att välja det jag gjorde =D.

Jag tog en promenad med lille Iggy, för att hälsa på Sixten, på förmiddagen. Tror du han ville gå? Nej, men han hade inget emot att ha selen på sig... Han klättrade upp och satte sig på min axel, slö som han är ;). Den sista biten gick han i alla fall. Det funkar något sånär när jag går före och han följer efter... Men helst förstås vill han sitta på favoritplatsen (min axel - som en papegoja)!

Det gick mycket bättre för de två små kissarna idag =D. Det tog inte lång stund innan de lekte fullt ut! Iggy ville absolut inte gå hem igen. Fast imorgon får han en till kompis, på hemmaplan, lille Gordon =).

Fick en strålande idé av syrran, vad jag ska kalla katterna för. Iggy blir Ziggy (Stardust) och Gordon blir (Blixt) Gordon! Lite kul va? Fast än så länge är Iggy bara Iggy.
Ha det, inga nya bilder idag, men det kommer imorgon - med lille Gordon oxå =)

Kram / vason

Kommentarer
Postat av: Ulrika Isberg

Bra val, helt klart;-)

2010-07-27 @ 21:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0