Trumkoordination

Var och spelade trummor idag och nu har vi börjat med riktigt svåra grejer ;). Spela olika rytmer med höger och vänster, det är INTE lätt! Vi har spelat Kakilambe. Den har jag spelat förut, så det kändes tryggt. Det svåra är att spela bas- och klockrytm ihop när man inte är van. Det går nog att träna in men det är olika svårt för olika personer...

Om jag ska förklara rytmen så blir det ungefär så här... V står för vänster hand, H för höger hand och - för paus:

H - H - H - - H - H - - H - - H - - H - H - -
V - V - V - VV - VV - V - V - V - VV - VV -

Fattade ni nånting? Det ser enklare ut än vad det är... Om man gör det riktigt långsamt så kanske det går hyfsat, men snabbt - helt otroligt svårt =(. Det är ungefär som att köra ramsan: sex laxar i en laxask... ju snabbare desto svårare...

Nu är jag helt mentalt slut, ska alldeles strax gå och lägga mig...

Kram / V / I / G


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0