Lät mig övertalas av säljare

Igår ringde jag en bredbandsleverantör för att skaffa ett abbonemang. Var FAST besluten att BARA skaffa bredband. Ville varken ha telefon eller tvkanaler! Men vad säger man när försäljaren säger att jag tjänar 800 spänn på att ta ett abbonemang på alla tre istället för bara bredband. De "hade en drive just nu"! Snacka om att de binder upp kunder!!! Jag undrade då såklart vad som händer efter ett år (som bindningstiden är). Vad är billigast då? Han kontrade med att DÅ, då får jag ett nytt erbjudande om jag vill fortsätta. Tror jag så mycket jag vill på =(.

Istället måste man vara lite besvärlig. DET GER RESULTAT! Nu hade jag ju redan bestämt mig för att skaffa riktigt bredband. Ringde upp min nuvarande leverantör för att avsluta det mobila bredband jag har nu. Han undrade såklart varför jag ville avsluta och jag sade då som det var, "använder inte det längre" (hade lika gärna kunnat tumma på sanningen - spelar ingen roll). Då, och först då, fick jag ett erbjudande om lägre pris men tackade såklart nej!

Bevaka dina intressen! (i detta fall, håll reda på när abbonemanget går ut.) Ring sedan för att säga upp det, det första du gör INNAN de hinner ringa och förekomma dig. Och ringer de inte och inte du heller, så fortsätter du att betala månad efter månad, MER än vad du behöver. Så var lite besvärlig - om du orkar!

Puh, hoppas jag gjorde ett bra val! Har nu snart bredband, tv med 18 kanaler och telefon (som jag "fick på köpet" och aldrig kommer att använda). Den som lever får se...

Kram / vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0