Lite, lite, lite i taget...

Så snabbt går det framåt i lägenheten! Men nu kan jag i alla fall lämna tillbaka flyttkartongerna =). Tyvärr har inte allt innehåll hittat sina nya platser ännu =(. Uppriktigt, vet jag inte riktigt vart jag ska göra med all skit! En del får nog gå till tippen, en del till Myrorna, en del till Blocket och en del till Stadsmissionen. Får ta en sak i taget...

Idag började jag borra och sätta upp lite hyllor, speglar, etc. Har fått låna en RIKTIG borrmaskin som glider in i väggen som het kniv i smör...

Klädkammaren är färdig i det allra närmsta. Måste bara rensa bort ytterligare lite kläder, så att allt får plats. Möjligen finns det saker i de sista kartongerna jag inte packat upp än (de som kommer att bli kvar i åratal... he he he) men det orkar jag inte tänka på just nu.

Har börjat titta lite smått på mina tavlor och undrar hur sjutton de ska få plats? Hade jag verkligen så många tavlor förut? Vissa får nog, tyvärr, förpassas till källaren =(. Hemmet är inte ett hem förrän tavlorna är på plats - var de än är, källare eller vägg ;)

Köksbordet var rensat och fint häromdagen, men är nu belamrat igen - då jag tömde de tre sista lånade flyttkartongerna (de som jag nu måste lämna tillbaka och det ska bli SÅÅ skönt för de tar sån plats...) De står / ligger nu på den plats där jag ska ha fåtölj / fotpall. Dessa står nu i köket med bråte i =(.

Varje steg är ett steg framåt. Ibland blir det steg bakåt också, men då får man skutta fram i dubbelsteg! Jag har gett mig själv månaden ut på mig att få ordning på allt och det måste gå...

Kram / vason

Kommentarer
Postat av: BakerQueen

Det kommer att gå så bra så, du kommer att hinna. Jag själv fortsatte med slappardag igår, men under veckan kanske vi skulle kunna åka iväg med ditt skräp?

2011-08-08 @ 11:23:13
Postat av: Ruth

Skönt att Du kommit så långt. Har Du tavlor Du vill bli av med så vill Daniel gärna ha något på väggarna. Annars får Du spara tills Viktor flyttar hemifrån. Han har tjingat på en tavla hemma hos mej så han ligger bra till i tiden. Kram Ruth

2011-08-10 @ 10:41:34
Postat av: Ulrika

Vad skönt att du är på plats nu. Det brukar ta lite tid att packa upp och det blir alltid några kartonger som blir stående i evigheter, innan man får ändan ur att ta hand om dem;-). Mina sista kartonger åkte rakt ner i källaren efter att det stått i lägenheten ett bra tag. Jag visste helt enkelt inte vart jag skulle göra av grejjerna, så det blev källaren. Hoppas allt är bra.

Vi hörs och syns snart. Kramisar Ulrika

2011-08-10 @ 10:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0