Trasig diskmaskin?

Här om dagen slutade min diskmaskin att fungera (som den ska). Blev helt förtvivlad!, inte nog med att jag varit så in i bomben förkyld. Nu skulle maskinen strula också =(. Vattnet rann inte ut, utan stannade i botten av maskinen. Så mycket att det rann ut på golvet när jag öppnade luckan.

Det var bara att ta en mugg och pumpa läns! I slutet blev det disktrasa för att få upp allt vatten...

Leta bruksanvisningar... Hittade till slut. Filtren behövde göras rent. Kunde det vara så enkelt? Nja men jag måste ju prova! Bort med lilla plast-, det lite större plast- och det stora metallfiltret. Metallfiltret var alldeles ingrott med sörja men efter skölj i hett vatten ser det ut som nytt!

Stoppade tillbaka alla rengjorda filter, kör ett lite sköljprogram och väntar mig det värsta! MEN det funkade HUR BRA SOM HELST! Och inte nog med att den fungerar igen, disken blir också alldeles ren! Det var längesedan nu, den blev så ren...

Alltså, glöm inte att göra ren diskmaskinens filter! Maskinen blir som ny!

Kram / vvs vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0