"Onödiga" nödvändigheter eller vardagslyx

Man får inte vara skrockfull när man går och köper ett USB-minne i form av en nyckel och sätter den på nyckelknippan. Alltså, skrockfull - fobi för att ha nycklar på bordet! För där kommer det att ligga för jämnan hädanefter... I alla fall så länge jag är datanörd ;). Och bloggeri och hemsidessnickeri är nörderi ;)



Jag var och kollade på expert efter ett nytt minne och kunde bara inte motstå den lilla fina som säljaren så lägligt plockade fram. När han hörde att jag inte tyckte det var dyrt med 99 kr för 2 Gb och 129 kr för 4 Gb, plockade han fram Rolls Roycen av USB-minne och visade minsann att han hade en sådan själv på sin nyckelknipa...

Jag var fast... Han fick mig t.o.m. att avslöja att mitt första USB-minne på 64 Mb hade kostat hela 600 kr =( !!! Så jag tyckte inte alls att 329 kr för ett RR USB-minne på 8 Gb var särskilt oskäligt... Undrar  om nyckelknippan var hans riktiga eller om det var en riktigt skicklig försäljare som tyckte jag var osedvanligt korkad som gick på allt! Men, det viktigaste för mig, jag tycker jag gjorde en bra affär!

Så nu sitter min "nyckel-look-alike" på min nyckelknippa, vet alltid var jag har den =). I dag är jag en riktigt nöjd kund.

Kram vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0