Nu händer det grejer...

Först bokade jag tid med en hantverkare som ska bygga loftsäng. Han kommer och kollar nästa torsdag, så ska vi diskutera hur det ska bli. Helst vill jag ju ha spottar under men vi får se vad det kostar...

I morgon bitti kommer den en annan kille som ska kolla på golvet. Jag som ännu inte hunnit slänga all bråte =(. Inser att jag måste ta bort lister i vardagsrummet för att golvslipningen ska bli bra, och nu har jag även börjat ta bort lister i hallen och sovrummet också.

Jag har gett upp det här med att återanvända... Enklare att köpa nytt och fräscht. Såg på nätet att det finns nån sorts clips som man skruvar fast i väggen och, vad jag förstår, så fäster man listen ganska lätt på dem. Vilket gör att de skulle vara busenkla att ta bort om man ska måla om nångång i framtiden... Känner att det är en bra investering =). Man kan även gömma kablar inuti golvlisten, toppen!

I morgon är det dags att börja måla så smått, i alla fall klädkammaren. Sovrummet, vardagsrummet och hallen, där jag tagit bort golvlister måste spacklas först.

Nu lite bilder:

Klädkammaren färdigspacklad med cement.



Kattnätet uppspänt även på sidorna med hjälp av brädor.



Golvlisterna borta i sovrummet.



Golvlisterna på väg att försvinna i vardagsrummet...


Det var allt för idag. I morgon ska jag åka och köpa spackel och färg.

Kram / vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0