Ett riktigt mäklarspel ;)

Jag håller precis på att förhandla med två olika mäklare om att sälja min lägenhet. Den ena matchar den andra och kommer med mer förmåner...

Det är en liten, lokal mäklare och en stor marknadsledande. Den stora har jag nu lyckats förhandla fram en halvering av standardarvodet =). Och de kan eventuellt plocka fram en köpare som är beredda att betala 200 000 över mitt förväntade försäljningspris!

Jag känner mig alldeles förvirrad just nu. Inte trodde jag det var SÅ lätt att förhandla sig till bättre förmåner. Undrar vad de vet som inte jag vet. Det känns ju som min lägenhet är en riktig guldgruva...

Jag kommer garanterat inte att kunna sova inatt =(. Allt bara snurrar i huvudet...

Det verkar just nu som att jag bara kommer att behöva ta lån på hälften av det jag har kalkylerat på. Eller så tar jag lite mer lån, och renoverar för "överskottet".

Hur som helst är det många tankar som maler... Jag känner mig som en svikare, känslomässigt, gentemot den lilla lokala mäklaren, som s.a.s "ligger i lä". Men det är ju mina pengar! Jag kommer att må dåligt ett tag men sen blir det bra.

Efter att ha räknat på dagens "erbjudande" och om allt går i lås, så skulle jag kunna vara skuldfri om 10 år =). Hur bra känns inte det?

Kram på er alla / vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0