Trumstämning

Idag hade jag med mig min trumma till kursen. Den var rätt så ostämd =(. Man spänner skinnet med hjälp av ett snöre som flätas och "knyts" runt trumkroppen. Fyra "knutar" behövdes för att få den stämd. En för varje kvartal... Jag har haft den i ett år, så det stämde ju ganska bra!

Bild på min djembe: http://vason.se/djembe.html

Viktor fick besked från sin intervju på Kulturama: full poäng! Han är så duktig =D. Är riktigt stolt över honom...

Och i helgen ska jag kolla på lägenhet igen. Har redan bestämt mig för att bygga sovloft i lägenheten som blir. "En tvåa blir en trea" - perfekt! Och så blir det lite billigare för mig =).

Nu ska jag gå och sussa, trummorna tar musten ur en... Idag blev det lite solospel =)

Kram / vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0