Annonssnabben

Ska bara tillägga att jag jobbar för fullt med hemsidan. Och det på planeringsstadiet, det är själva strukturen som är det viktiga nu. Sedan kommer jag att layouta på samma sätt som tidigare (eller bättre!) med hjälp av stilmallsformattering...

Det är en helt ny värld på hemsidesfronten som öppnar sig när man upptäcker stilmallar =) Det är inte lätt, för man måste tänka på ett helt annat sätt. De sidor jag kodat förut, har jag designat på plats, i koden. Och så växer sidan fram kontinuerligt.

Med stilmallar är det helt annorlunda. Då måste man först planera och göra en stadig grund att jobba vidare med. Först koda ordentligt, sedan kommer det roliga: att designa =). Och det är nu själva finessen visar sig: Jag kan designa, designa och designa igen. Jättelätt ändrar jag design. Innehållet är densamma och stilmallen ligger externt, i ett annat dokument. Så har jag t.ex. 100 dokument på hemsidan och vill ändra design, så går det busenkelt, genom att bara ändra formateringarna i en enda fil!!!

Så ha tålamod - det kommer en ny sida.

Och då, efter grovarbetet, kan jag ängna mig åt det som är roligt - D E S I G N.

Kram / vason

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0