Katt-tänder och annat

Det känns lite ledsamt med Gordons tänder. Han har drabbats av paradontit! Alltså tandlossning. Så nu måste jag börja borsta tänderna på honom, hur det nu ska gå till?

Om drygt en vecka ska jag åka tillbaka till veterinären med min lilla "röding". Då ska de röntga, kolla tandfickor och sanera i munnen. Eventuellt dra ut några tänder "utom räddning", men jag hoppas verkligen att han slipper förlora fler tänder nu!!!

Ringde försäkringsbolaget och hörde mig för hur jag skulle göra med anmälan, men ska nog inte ha för stora förhoppningar om att få ersättning... Tandsjukdomar ersätts inte =(. Hon jag pratade med tyckte dock att jag kunde skicka in papper i alla fall, och då finns det ju ett litet hopp! De skulle titta på det.

Annars får man göra vad man brukar, betala och glömma!

Kram / vason & gordon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0