Om att plugga

Jag har konstaterat att vi alla tre syskon, i varierande grad medelålders, håller på att förverkliga oss själva (av nödtvång eller lust). Är det den nya tidens trend? Eller är det bara en slump? För min del är det nog en "mitt-livs-kris". Dels har jag aldrig jobbat med det som jag verkligen brinner för, dels måste jag skaffa en plan B om jag skulle förlora jobbet.

Det är INTE roligt att inte känna sig helt säker på jobbet man har. Innerst inne vet man att det man drar in inte täcker utgifterna. Fast jag tror ändå att jag generarerar ett plus i alla fall. De skulle förlora ännu mer pengar om jag inte var där ;) Försöker jag intala mig själv i alla fall...

Dags att göra det jag vill! Det känns lite läskigt och jag har ingen aning om det skulle fungera. Men det skulle vara en sån frihetskänsla att slippa dessa varsel, snack och spekulationer, otrygghet, konflikter etc. som vi hela tiden har varje dag. Det sliter nåt otroligt mycket!

Tänk att få bestämma själv vilka man vill ha kontakt och göra affärer med! Skitstövel - inga affärer! Otrevlig och fyrkantig - inga affärer! Men det är väl en utopi... Är man egenföretagare är man antagligen tvungen att prostituera sig fullständigt! Ta vilket jobb som helst... Antar jag.

Nej, jag vet inte vad jag ska göra... Ska nog sova på saken...

Kram / vason

Kommentarer
Postat av: Ruth

Hoppas att Du förverkligar Dej av lust. Jag var ungefär i Din ålder då jag började plugga in gymnasiekursen för att kunna förverkliga mej.På den tiden arbetade man inte när barnen var små utan man var hemma. Utan utbildning fick man inget jobb så det var bara att sätta igång. Men jag tyckte det var roligt att plugga.Lycka till i livet. Kram.

2011-11-20 @ 11:47:55
Postat av: Eva-Lena

ja som egenföretagare kan man inte säga nej inte om man vill ha en ok inkomst i alla fall. sen är det ju svårt att säga nej på en arbetsplats också

2011-11-26 @ 13:47:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0